ترازوهای فروشگاهی فیش زن و یا لیبل های بارکد دار برای هایپرمارکت ها ، قنادی و شیرینی سرا ، فروشگاههای اجیل و خشکبار ، هایپر پروتئین و گوشت مورد استفاده قرار می گیرند.
این دستگاهها با چاپ بارکدهای 13 رقمی قابل اتصال به نرم افزار های فروشگاهی می باشند
در ورژن های قبلی ترازو های فروشگاهی و نرم افزارهای فروش ، نحوه اتصال بدین صورت بوده که الگوریتم خواندن بارکدهای 13 رقمی برای نرم افزار تعریف میشده که دو رقم اول کد پیش فرض ترازو و 5 رقم بعدی مربوط به محصول و رقم های بعدی برای وزن کیلو و گرم و یک کد هم به نام کد پایانی بوده است.
اما امروز با تغییر در ساختارهای نرم افزار فروشگاهی و تعریف نرم افزار میانی بین ترازو و نرم افزار فروش، نحوه عملکرد و اتصال نیز عوض شده است
با این روش جدید نیازی نیست که کاربران محصولات را روی ترازو تعریف کنند یا روزانه قیمت کالا را از روی ترازو عوض کنند بلکه همه این کارها روی نرم افزار انجام می شود و از طریق نرم افزار واسط به ترازو ارسال می گردد
امروزه تعداد ترازوهایی که بتوان به این روش به نرم افزار وصل کرد تعداد انگشت شماری می باشند
از جمله مزایای این روش : راحتی کار کاربران ترازو می باشد ، همچنین حسابدار یا صندوقدار مسئول، روزانه با صرف زمان کمی میتواند تمامی کالاها را تعریف کندو همچنین تغییر قیمت محصولات بدون خطا انجام میشود
و مورد دیگر این است که همه ما می دانیم که ترازوها دکمه شیفت و یا صفحه ی بعد برای ثبت کالا دارند که کاربران ترازو زمان و انرژی زیادی برای رفتن به صفحه بعد و یا دکمه های غیر مستقیم صرف می کردند و موقع فروش محصول نیز دچار مشکل می شدند با این روش کالا ها یکجا تعریف میگردند و موقع فروش نیازی به رفتن به صفحه بعد نیست . بسیار آسان و با صرف زمان اندکی میتوانید تا 3000 کالا را از روی ترازو وزن کنید و در اختیار مشتری قرار بدهید
برای اتصال بین نرم افزار و ترازو فقط یک عامل بسیار مهم میباشد :
ترازوی فیش زن یا ترازوی لیبل دار باید دارای پورت شبکه باشد تا ترازو در شبکه داخلی نرم افزار و سرور و کلاینت قرار بگیرد.