مدیریت فروشگاه و چیدمان فروش

عواملی که در فروشگاه مداری و چیدمان فروش موثر می باشند را نام میبریم

رفت و آمد آسان مشتری در فروشگاه

ایجاد دسترسی سریع مشتری به کالاهای فروشگاه و سایر اماکن

امکان دسترسی نزدیک به کالا

امکان لمس و بررسی برخی کالاها

امکان امتحان کردن بعضی کالاها

دسترسی راحت برای مقایسه کالاهای مشابه از لحاظ قیمت و کیفیت

در موقعیت مناسب قرار دادن کالاهای فصلی براساس میزان فروش

معماری مناسب راهرو اصلی و ورودی فروشگاه به تمام نقاط فروشگاه

قرار دادن تابلو های راهنما قسمت های مختلف و تابلوهای اطلاع رسانی کالاها

وجود ویترین اجناس

وجود کارشناسان فروش و مشاوره و راهنما

چیدمان کالا از زاویه دید مشتری

راهنما و چیدمان مناسب برای کالاهای اصلی و پر فروش

قرار گیری کالاهای سنگین و پر حجم در کنار انبار و در دسترس اتومبیل مشتریان

رنگ و نور مناسب و هوشمندانه

موسیقی مناسب فضای داخلی و گاهی خارج فروشگاه

ایجاد هماهنگی و چیدمان بین اجناس

مهمترین قسمت طراحی و چیدمان قفسه ها و ویترین هاست که تاثیر مهم و مستقیم بر افزایش سطح خرید مشتریان دارد

البته نکات زیادی برای تاثیر خرید مشتری از فروشگاه وجود دارد که در این مقاله نمی گنجد . در مقاله های بعدی سعی می کنیم نکات بیشتری را توضیح دهیم . و همچنین برای طراحی و تجهیز فروشگاه تان می توانید با کارشناسان فنی ما تماس بگیرید