در سوپرمارکتها و هایپری ها مهمترین نکته ، دسته بندی محصول می باشد . اینکه جای هر محصولی مشخص باشد و خرید برای مشتری آسانتر می شود. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم.
نکات مهم در چیدمان قفسه فروشگاهی
نکته اول : محصولات با یک نوع دسته بندی را کنار هم قرار دهید.برای مثال تمام برندهای کنسرو را در یک ردیف و کنار هم بچینید.
نکته دوم : برای کالاهای پر فروش از قفسه های میانی استفاده کنید زیرا محصول پر فروش باید دقیقا در معرض دید باشد.
نکته سوم :محصولات با ابعاد کوچک را در قفسه میانی قرار دهید. زیرا اگه محصولات با ابعاد کوچک در قفسه های بالایی یا پایینی قرار گیرند دیده نمی شوند.
نکته چهارم :ابعاد قفسه های فروشگاه دارای استاندارد خاصی می باشد ، پس سفارش قفسه ها در ابعاد غیر استاندارد نداشته باشید . برای مثال قفسه های سه متری برای هایپرمارکت مناسب نیست چون مشتری نه تنها دسترسی ندارد بلکه دیدی هم نسبت یه محصولات نخواهد داشت. ( برای سوپرمارکتهای کوچک که فضای کمی دارند گزینه خوبی ست )
نکته پنجم:روی قفسه بندی فروشگاه ، اتیکت قیمت نصب کنید زیرا مشتری براساس بودجه میتواند از بین محصولات انتخاب مناسب را انجام دهد.
نکته ششم: قیمت تخفیف محصولاتی که در فروش ویژه قرار دارند را نیز به قفسه بندی اضافه کنید.
نکته هفتم : فاصله مناسب را بین قفسه ها رعایت کنید و همچنین در جاهای پرتردد نیز قفسه بندی درست را قرار دهید زیرا احتمال برخورد و سقوط اجناس وجود دارد و جاهایی که فضای کمی دارید از قفسه بندی گرد استفاده کنید.
نکته هشتم : در چیدمان قفسه ها نظم را در نظر بگیرید. زیرا مشتری به نظم قفسه ها اهمیت می دهد و هر چقدر منظم تر باشد ظاهر فروشگاه خوشایندتر به نظر خواهد رسید.
و در آخر نتیجه حاصل از یک چیدمان اصولی در قفسه بندی فروشگاه باعث صرفه جویی در زمان خرید می شود و ترافیک فروشگاه کمتر می شود. در این صورت مشتریان رغبت بیشتری برای خرید خواهند داشت. پس یادتان باشد موفقیت شما در گرو طراحی زیبا و قفسه بندی می باشد. بنابراین برای خرید تجهیزات فروشگاهی با مشاورین تماس بگیرید.