دستگاه حضور و غیاب چیست؟

اتوماسیون حضور و غیاب ، وسیله ای برای ثبت زمان ورود و خروج کارمندان و اجازه ورود و خروج از درب هاست که هر یک از مدیران برای نظارت بر روی کارمندان خود به این ابزار نیاز دارند. اطلاعات مندرج در این دستگاه با برنامه ریزی برای اثر انگشت یا کارت کارمندان برای محاسبه حقوق استفاده میگردد. امروزه دستگاههای حضور و غیاب با قیمت مناسب برای مدیران در دسترس می باشد . روش استفاده از این دستگاهها شامل کارت های هوشمند ، اثر انگشت ، وارد کردن رمز و شناسایی چهره می باشد . برای جلوگیری از تقلب در دوره های قبل که فقط کارت خوان این دستگاهها وجود داشت نوع هوشمند اثر انگشتی قابل استفاده می باشد که نمی توان از خط آن عبور کرد

سه مدل مختلف حضور و غیاب را توضیح میدهیم

کارت هوشمند

این روش برای ورود و خروج و بارکردن گاوصندوق های بزرگ و رمزدار در مراکز خاص امنیتی استفاده می شود. مهمترین ویژگی این کارتها ، امنیت و حمل آسان آن می باشد برای مراکز آموزشی و تفریحی مناسب می باشد

 

اثر انگشت ورود و خروج

دستگاه تشخیص اثر انگشت به دو صورت توری و خازنی برای شناسایی افراد بکار برده می شود هر وقت فردی برای ورود یا خروج خود به سازمان انگشت خود را برای دستگاه حضور و غیاب قرار دهد با اثر انگشتی که برای اولین بار از او در دستگاه ثبت میشود مقایسه می گردد و در صورت یکسان بودن دستگاه حضور و غیاب آن را تایید کرده و زمان انرا ثبت می کند و نیز در مکان های خاص اجازه ورود و یا خروج را از درب ها تایید می کند

 

 

تشخیص چهره برای ورود و خروج

تشخیص چهره، ساده ترین راه برای اجازه ورود و خروج و ثبت زمان آن است. سیستم شناسایی چهره، یک سیستم بیومتریک است که با استفاده از روشهای هوشمند اتوماتیک، هویت هر فرد را بر اساس ویژگیهای او تشخیص داده و تایید می کند. در حالت عمومی یک سیستم بیومتریک از ویژگیهای مانند اثر انگشت، چشم، چهره، اثر کف دست و یا غیره، به منظور شناسایی استفاده می کند. شناسایی هویت افراد با استفاده از تصاویر چهره نیاز به همکاری فرد ندارد، به همین دلیل این روش، از نظر امنیتی بسیار مناسب است.

برای تعیین دستگاه مورد نیاز در صنف و محیط کار بهترین کار این است که با کارشناسان مربوطه مشورت نمایید تا بهترین محصول به شما معرفی گردد.